Úszólecke I.

Üdvözlöm a weboldal-horgászlecke olvasóit! Tudom, hogy a hazai úszópiac óriási kínálatában nem egyszerű eligazodni, de válasszák is bármelyik gyártó termékeit, van néhány alapvető szempont, amelyeket érdemes mindig szem előtt tartani, ha nem csalódni akarnak egy-egy úszótípusban, hanem szeretnék hosszú ideig örömüket lelni a hibátlan működésében.

Úszólecke II.

Továbbra is figyelve az elmélet és gyakorlat helyes arányaira, kihasználtam az alkalmat, amikor az Exner-Spram két tehetséges versenyzője – Tremmel Balázs és Milkovics Péter – a csepeli versenypályán > készült az egyéni bajnokság elődöntőjére. Horgászatukról nem csak képeket készítettünk, hanem arra is megkértem őket, hogy röviden foglalják össze tapasztalataikat, amelyeket fix és csúszó úszós horgászatuk közben szereztek.

Úszólecke III.

Még mielőtt bárki is azt hinné – tanulmányozva az előző két lecke tartalmát és az ott bemutatott úszókat –, hogy cégünk, az Exner horgászcikk-készítő vállalkozás csak versenyzőknek gyárt úszókat, gyorsan kijelentem, ez nincs így. Sőt! Termékeink között kiemelt helyet foglalnak el a hagyományos és klasszikus módszerek békés és rablóhalas úszói, amelyeket hasonló gondossággal gyártunk, és folyamatos fejlesztésük is napi feladatunk.

Úszólecke IV.

Köszöntöm horgásztársaimat! Biztos vagyok benne, hogy most szinte a lehetetlenre vállalkozom, mert egyetlen leckében próbálom meg összefoglalni azokat a legalapvetőbb ismereteket, amelyek a folyóvízi úszós horgászatban segítenek eligazodni.

Úszólecke V.

A kissé hosszúra nyúlt téli szünet után ebben az évben először találkozunk, és most kivételesen nem a vízpartra, hanem egy üzemlátogatásra hívom horgászbarátaimat, és az úszós horgászat szerelmeseit. Munkatársaimmal együtt úgy gondoltuk, megmutatjuk Önöknek, hogy hol és milyen körülmények között készülnek azok az úszók és kiegészítő aprócikkek, amelyek reményeink szerint magas színvonalon felelnek meg jogos igényeiknek, és a legváltozatosabb körülmények között teszik Önöket sikeres és elégedett úszós horgásszá.

Úszólecke VI.

Kedves horgász barátaim! Tudom, az elmúlt évben már volt témája az úszóleckéknek a matchbotos horgászat, és szereztünk valamennyi ismeretet a hozzá való waggler úszókról is, de azt is tudom, hogy amint a horgászatban annyi minden, úgy ez is egy kimeríthetetlen témakör. Éppen ezért hiszem, hogy ez alkalommal is sikerül olyan tapasztalati úton szerzett ismereteket átadni a horgásztársaimnak, amelyeket érdemes megszívlelni ahhoz, hogy gond és gubancolódás nélkül horgászhassanak matchúszóval a hétköznapokon is.

Úszólecke VII.

Köszöntöm a horgásztársaimat! Az előző foglalkozást azzal fejeztük be, hogy most a sliderezésről lesz szó, mint olyan módszerről, amelyik megérdemel egy, de akár több különórát is. Véleményem változatlan, mégis úgy döntöttem, hogy mielőtt a klasszikusnak tekinthető slideres horgászat részleteibe belemennénk, előbb bemutatunk egy olyan horgászatot, amely sokkal kevésbé ragozható, és tudományosan nem igazán kifejthető módszeren alapszik, mégis nagyon élvezetes, és ahogy látni fogják, eredményes is.

Úszólecke VIII.

Üdvözlöm Önöket Fehérvárcsurgón, ahol slideres horgászattal eredtem a tározó halainak nyomába! Az elmúlt alkalommal tett kisebb kitérőnk után, amikor is szép pontyokat fogtunk egy nagyon nehéz terepen, és amely horgászatról már akkor megállapítottuk, hogy alapvetően nagyon is sok köze van a sliderezéshez, a mostani leckénket kizárólag ennek a módszernek szenteljük.

Úszólecke IX.

Őszintén remélem, hogy már javában fogják feltolós szerelékeikkel a nagy pontyokat, vagy lapátnyi dévéreket fárasztanak sliderrel szerelt matchbotjaikkal, de azt is szeretném hinni, hogy amikor elkalandoznak gondolataik, akkor csukákat, süllőket és balinokat kergetnek a hamarosan lehűlő vizekben. Mert sajnos vagy sem, hamarosan itt az ősz, és fi gyelmünket egyre inkább a ragadozó halak horgászata felé kell fordítani.

Úszólecke X.

Legújabb leckénkben a spiccbotos horgászattal, illetve a módszerhez leginkább megfelelő úszók kiválasztásával foglalkozunk. A spiccbotozásról el lehet mondani, hogy ezzel a módszerrel kezdi majd minden gyerek a horgászattal való ismerkedést, a többség így fogja az első halát, és szerzi az első, sokszor egy egész életre meghatározó horgászélményeit.